L'acqua in a buttiglia di bevande hè sicura?
Apertura di una buttiglia d'acqua minerale o di bevanda hè una azzione cumuna, ma aghjunghje una buttiglia di plastica scartata à l'ambiente.
U principale cumpunente di l'imballaggi plastichi per e bevande carbonatate, acqua minerale, oliu comestible è altri alimenti hè u polietilene tereftalato (PET). Attualmente, l'usu di buttigli in PET hè u primu in u campu di l'imballaggi in plastica.
Cum'è un imballaggio di l'alimentu, se u PET stessu hè un pruduttu qualificatu, duverebbe esse assai sicuru per i cunsumatori à aduprà in circustanze normali è ùn pruvucarà micca risichi per a salute.
A ricerca scientifica hà nutatu chì se i buttigli di plastica sò ripetutamente usati per beie acqua calda (più di 70 gradi Celsius) per un bellu pezzu, o sò direttamente riscaldati da i micru, i ligami chimichi in buttigli di plastica è altri plastichi seranu distrutti, è plastificanti. è l'antioxidanti ponu esse migrati in a bevanda. Sustanze cum'è oxidanti è oligomeri. Una volta queste sustanzi sò migrati in quantità eccessivi, anu un impattu nantu à a salute di i bevitori. Per quessa, i cunsumatori anu da nutà chì quandu utilizanu buttigli di PET, ùn anu da pruvà micca di riempilli cù acqua calda è pruvate micca di micru.
Ci hè un periculu ammucciatu à sguassate dopu avè bevutu?
I buttigli di plastica sò scartati è spargugliati nantu à e strade di a cità, e zone turistiche, fiumi è laghi, è da i dui lati di l'autostrade è di e ferrovie. Ùn causanu micca solu a contaminazione visuale, ma ancu causanu dannu potenziale.
PET hè estremamente chimicamente inerte è un materiale micca biodegradable chì pò esse in l'ambiente naturali per un bellu pezzu. Questu significa chì, se i buttigli di plastica scartati ùn sò micca riciclati, anu da cuntinuà à accumulà in l'ambiente, si rompenu è si decaderanu in l'ambiente, causendu una contaminazione seria à l'acqua di a superficia, a terra è l'oceani. Grandi quantità di detriti plastichi chì entranu in a terra pò influenzà seriamente a produtividade di a terra.
Frammenti di plastica manghjati accidentalmente da animali salvatichi o animali marini ponu causà ferite fatali à l'animali è mette in periculu a sicurità di l'ecosistema. Sicondu u Programma di l'Ambiente di e Nazioni Unite (UNEP), 99% di l'acelli sò previsti di manghjà plastica da u 2050.
Inoltre, i plastichi ponu scumpressà in particelle microplastiche, chì ponu esse ingerite da l'organisimi è infine affettanu a salute umana attraversu a catena alimentaria. U Programma di l'Ambiente di e Nazioni Unite hà rimarcatu chì una grande quantità di basura plastica in l'oceanu minaccia a salvezza di a vita marina, è stimi cunsirvatori causanu pèrdite ecunomiche finu à 13 miliardi di dollari ogni annu. In l'ultimi 10 anni, a contaminazione plastica marina hè stata listata cum'è unu di i primi dieci prublemi ambientali urgenti degne di preoccupazione.
I microplastici sò entrati in a nostra vita?
I microplastici, riferenu largamente à qualsiasi particelle di plastica, fibri, frammenti, etc. in l'ambiente chì sò menu di 5 mm di dimensione, sò attualmente u focu di a prevenzione è u cuntrollu di a contaminazione plastica in u mondu. U "Piano d'Azzione per u Controlu di a Polluzione Plastica durante u 14th Pianu Quinquennale" publicatu da u mo paese ancu liste i microplastici cum'è una nova fonte di contaminazione di primura.
A fonte di i microplastici pò esse particeddi plastichi nativi, o pò esse liberatu da i prudutti plastichi per via di a luce, l'intemperie, l'alta temperatura, a pressione meccanica, etc.
A ricerca mostra chì, se l'omu cunsuma 5 grammi supplementari di microplastici à settimana, alcuni di i microplastici ùn saranu micca escretati in u feci, ma s'accumuleranu in l'organi di u corpu o di u sangue. Inoltre, i microplastici ponu penetrà a membrana cellulare è entra in u sistema circulatori di u corpu umanu, chì pò avè un impattu negativu nantu à a funzione cellulare. I studii anu truvatu chì i microplastichi in esperimenti nantu à l'animali anu dimustratu prublemi cum'è inflammazioni, chjusi di cellule è metabolismu.
Parechje letteratura naziunale è straniera informa chì i materiali di cuntattu cù l'alimentariu, cum'è sacchetti di tè, biberon, tazzi di carta, lunch boxes, etc., ponu liberà migliaia à centinaie di milioni di microplastiche di diverse dimensioni in l'alimentariu durante l'usu. Inoltre, sta zona hè un locu cecu regulatori è deve esse pagatu una attenzione particulari.
E buttiglie di plastica riciclate ponu esse riutilizzate?
E buttiglie di plastica riciclate ponu esse riutilizzate?
In teoria, eccettu per i buttigli di plastica severamente contaminati, in fondu tutti i buttigli di bevande ponu esse riciclati. Tuttavia, durante u cunsumu è u riciclamentu meccanicu di buttigli di bevande in PET, alcuni contaminanti esterni ponu esse introdutti, cum'è grassu alimentari, residui di bevande, detergenti per a casa è pesticidi. Queste sustanzi ponu stà in PET riciclatu.
Quandu u PET riciclatu chì cuntene e sustanzi di sopra hè utilizzatu in materiali di cuntattu cù l'alimentariu, sti sustanziali ponu migrà in l'alimentariu, minacciandu cusì a salute di i cunsumatori. Sia l'Unione Europea sia i Stati Uniti stipulanu chì u PET riciclatu deve risponde à una seria di esigenze d'indici di sicurezza da a fonte prima di pudè esse aduprata per l'imballaggi alimentari.
Cù u migliuramentu di a cuscenza di i cunsumatori à u riciclamentu di buttigli di bevande, u stabilimentu di un sistema di riciclamentu pulitu, è u migliuramentu cuntinuu di i prucessi di riciclamentu è di pulizia di l'imballaggi in plastica di qualità alimentaria, sempre più cumpagnie sò avà capaci di ottene un riciclamentu standardizatu è una rigenerazione efficace di bottiglie di bevande. I buttigli di bevande chì rispondenu à i requisiti di sicurezza di materiale in cuntattu cù l'alimentariu sò pruduciuti è riutilizati per l'imballaggio di bevande.
Tempu di post: 18-novembre-2023